אזולאי מקצין עמדות: "הכותל הרפורמי הוא יהרג ואל יעבור"

    "אני לא מפחד מבג"צ, כשכל הציבור יזעק הם לא יוכלו עלינו. אעשה רק מה שמועצת החכמים והרבנות הראשית יאמרו לי. הסמכות שלי היא לחתום ואני לא מתכוון לוותר עליה. הנושא הוא יהרג ואל יעבור, רבני ישראל צריכים לצאת ולזעוק"
    איתי גדסי 2 Comment on אזולאי מקצין עמדות: "הכותל הרפורמי הוא יהרג ואל יעבור"

    שר הדתות המחזיק בידיו את זכות החתימה על מתווה הכותל, בהצהרות שטרם נשמעו: "השררה לא תשנה את דעתי, אנחנו מחויבים לומר לדור הבא ידינו לא הייתה במעל הזה" • ובינתיים: ניסיון הפשרה של הרב שטרן – טרם נדון

    אזולאי, רב הכותל הגר"ש רבינוביץ ובכירי משרדו בכותל הדרומי צילום: דוברות לשכת השר
    "אני לא מפחד מבג"צ, כשכל הציבור יזעק הם לא יוכלו עלינו. אעשה רק מה שמועצת החכמים והרבנות הראשית יאמרו לי. הסמכות שלי היא לחתום ואני לא מתכוון לוותר עליה. הנושא הוא יהרג ואל יעבור, רבני ישראל צריכים לצאת ולזעוק"
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "עד ל"ג בעומר הפסקת אש משני הצדדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דוברות לשכת השר

    רבנים מאזור הצפון בהם רבה של עכו והמחוז הרב יוסף ישר, רבה של נהריה – הרב ישעיהו מייטליס, ראשי ישיבות חרדיות וציוניות מאיזור הצפון נפגשו הבוקר (חמישי) עם שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) – תושב העיר עכו על מנת לחזקו בסוגיית הכותל הרפורמי.

    הרבנים הביעו את עמדתם הנחרצת, לפיה אין מקום לשום הכרה ברפורמים וכי אין לתת יד לשום פשרה שתאפשר תפילה שלא לפי מסורת ישראל כל הדורות ליד הכותל.

    הרב ישר אמר "יש הכרח לצאת למאבק נחרץ ובלתי מתפשר נגד הכותל הרפורמי. יש בזה תמימות דעים של כל רבני ישראל". הרבנים הוסיפו:" הכותל זה הלב של עם ישראל. בלב אין שום אפשרות להתפשר גם במילימטר. הרפורמים שמחקו את ציון וירושלים מהסידורים שלהם אין שום אפשרות להתפשר אתם".

    השר דוד אזולאי אמר למשתתפים: "אני לא מפחד מבג"צ, כשכל הציבור יזעק הם לא יוכלו עלינו. אעשה רק מה שמועצת החכמים והרבנות הראשית יאמרו לי. הסמכות שלי היא לחתום ואני לא מתכוון לוותר עליה. הנושא הוא יהרג ואל יעבור, רבני ישראל צריכים לצאת ולזעוק".

    השר אזולאי הוסיף: "השררה לא תשנה את דעתי, אנחנו מחויבים לומר לדור הבא ידינו לא הייתה במעל הזה!". הרבנים חיזקו את ידי השר בעמידתו האיתנה. וברכו אותו להצלחה רבה.

    ביום ראשון צפויה פגישה של ראש הממשלה נתניהו עם הרבנים הראשיים לישראל כדי להיוועץ עמם ולקבל את הסכמתם על שינוי רחבת הכותל. הפגישה נובעת מהחלטת מועצת הרבנות הראשית לקבל את חוות הדעת המשפטית, לפיה החלטת הממשלה על שינוי בכותל אינה חוקית משום שלא נעשתה בהתייעצות עם הרבנות הראשית ושר הדתות שהם הממונים על רחבת הכותל.

    עמדת הרבנות הראשית היא התנגדות מוחלטת למהלך, ואפילו ניסיון הפשרה של רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, לא נדון אפילו במועצת הרבנות הראשית.

    וידאו: עכונט



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מעניין מה גרם להתעוררות הנציגות החרדית בענין הרפורמים שר"י

    2. 1

      לא צריך חוש ריח מפותח כדי להריח שהאיום לא ממש רציני
      החרדים לא יפרשו מהממשלה כל כך מהר!!!!